Sinful Team
Uncategorized @no

Bli kjent med skandinavenes foretrukne nettbutikk for sexleketøy

Vibrerende dildoer, bilder av elskende par, ord som “buttplug” og “glidekrem” – det er bare noen av ingrediensene på en vanlig arbeidsdag hos Sinful, som er Skandinavias største erotiske nettbutikk. Hvordan er det å arbeide et sånt sted? Kom med bak kulissene og få et sjeldent innblikk i en helt spesiell bransje. 

Mange vil nok tenke at det er en smule snodig å tjene til livets opphold gjennom arbeid med sexleketøy, og de fleste har muligens vanskeligheter med å se det for seg. Også de ansatte hos Sinful møter mange smilende ansikt når de forteller hva de arbeider med.

De fleste mennesker har helt sikkert et inntrykk av om hvordan man er og ser ut når man arbeider i en erotisk nettbutikk, men i dette tilfellet vil du helt sikkert oppleve at det forestillingen ikke nødvendigvis samsvarer med virkeligheten.

Skal man være sexekspert for å arbeide hos Sinful?

Skal man så være sexekspert eller ha større sexlyst enn den gjennomsnittlige skandinav for å være en del av Sinful-teamet? Det spurte vi Mathilde Mackowski om, som er en av Sinfuls grunnleggere.

Mathilde

«For å være en del av teamet vårt, synes jeg først og fremst det er viktig at man er et lekende menneske som elsker å leke med livet. Det er av stor betydning at alle ansatte synes det er spennende å arbeide innenfor sex og samliv, og at alle arbeider for det samme målet», sier Mathilde.

Nettbutikken startet hun i 2008, og hun ser på bedriften og sine ansatte som sitt hjertebarn. Hver dag arbeider hun og resten av staben for å inspirere folk til et bedre sexliv.

“Velkommen til Sinful, du snakker med Johanne”

Det å arbeide med sexleketøy er selvfølgelig litt annerledes enn hva mange andre bransjer driver med. Det mener Johanne fra kundeservice, som hver dag er i kontakt med kundene.

Hun startet i sin tid hos Sinful fordi hun synes det var et spennende område, og gjerne ville bidra til å gjøre sex og sexleketøy mindre tabubelagt. Johanne snakker hver dag med Sinfuls danske kunder om deres sexliv, og hun har derfor et stort innblikk i hva som skjer rundt i de danske hjem.
Johanne

«I mitt arbeide har kunden alltid førsteprioritet. Vi har en ekstra tett relasjon til dem, da vi arbeider med et emne som er svært privat, og derfor er det viktig for oss at kundene føler seg trygge. Vi har stor respekt for våre kunder, og brenner virkelig for å hjelpe dem med alle spørsmål de måtte ha – uansett hva det måtte angå», sier Johanne, som har vært ansatt i Sinful siden 2013.

Men hvilken type spørsmål er det dere i kundeservice hos Sinful får?

“Når telefonen ringer, er det svært forskjellig hva slags kunde det er i den andre enden, og man kan også ofte fornemme at kunden har forberedt seg på å ringe. Oppkallene kan handle om alt fra leveringstid til produktforespørsler. Vår kundeserviceteam er derfor et viktig organ i bedriften, da vi sørger for at kundene får den hjelpen de trenger. De tilbakemeldingene vi får via kundene er også nyttige for hele teamet i forhold til f.eks. produktutvalget, fraktavtaler, service og mye mer.”

Han sender dildoer rundt i hele Skandinavia

SørenSøren er familiefar til to og lageransvarlig hos Sinful. Han beveger seg derfor i det daglige rundt blant sexleketøy i alle størrelser, former og farger. Sammen med ti andre lageransatte sørger de for at mer en 120 000 seleketøy-lastede pakker årlig når ut til lekelystne menn og kvinner i hele Skandinavia.

Søren elsker sin jobb. Han mener ikke det er forskjell på å pakke en dildo eller en lampe: “Så lenge man vet at det er sexleketøy det dreier seg om og har et åpent sinn rundt det, er det akkurat som en helt vanlig arbeidsplass”, sier Søren.

Som medarbeider på lageret pakker man normalt smilende ned alt fra store til små ordre: «Våre kunder er frisinnede og lekelystne, og det elsker vi», sier Søren.

Veien til et bedre sexliv

Når Mette på 22 år ikke løper rundt på håndballbanen, er hun en av de seks praktikantene som er ansatt i Sinfuls markedsføringsavdeling.

MetteBedriften er i rivende utvikling, og det krever et sterkt markedsføringsteam som kan formidle Sinfuls budskap om veien til et (enda) bedre sexliv ut til hele den skandinaviske befolkning. Mette sørger for at nyhetsbrevene som sendes ut er spennende og relevante for leserne.

“Det er morsom å inspirere alle til et deilig sexliv – det gjør det bare enda morsommere at det ikke er brød eller løpesko det handler om”, smiler Mette.

Ord som “dildo” og “penisring” ble etter et par gangers bruk en del av hverdagen, og det er nå like naturlig som å sette over kaffen. Selv om språket, innholdet på websiden og varene på lageret er annerledes enn hos så mange andre virksomheter, er det for de fleste medarbeidere “just another day at the office”, med alle de rutiner og oppgaver som følger med – akkurat som på enhver annen arbeidsplass.