Nyheter

Sinfuls PR igjennom tidene

Norges frekkeste navn, den frekkeste byen, kalorikalkulator eller året som gikk. Dette er kun noen av de PR-kampanjene Sinful har hatt stor suksess med. Sinful har nemlig laget massevis av spennende PR gjennom tidene. Dette har blitt en av måtene vi skaper et tett forhold til kundene våre på. Og hvert år lager vi nye innlegg som nordmenn elsker å lese.
La oss dra tilbake til 2015, hvor Sinful laget en kampanje om hva som var Norges frekkeste navn. Eller hva med året etter, hvor vi lagde en oversikt over nordmenns sexvaner? Det er nemlig som medstifter av Sinful, Tonny Andersen, sier: «Hvis du sitter på noen data som du kan gjøre spennende, har du en spennende historie å fortelle til pressen». Med andre ord kan noe så «kjedelig» som data, kan brukes til å skape noe spennende. Og nettopp dette, er Sinful flinke til.

Har du Norges frekkeste navn?

Norges frekkeste navn har vært en suksess både i 2015 og i 2016. I 2015 var de frekkeste navn William og Monica, mens det i 2016 var det Jan og Grete. Så hvis du kjenner en William, Monica, Jan eller Grete, kan du kanskje selv tenke deg til hva nettopp de har gjemt i nattbordsskuffen. 

Bor du i den frekkeste kommunen?

Kanskje bor du, uten at du vet det, i Norges frekkeste kommune? Hvis du bor i Trysil, er du faktisk innbygger i årets frekkeste kommune 2016. Bor du derimot i Ringebu, omgir du deg mest sannsynlig ikke med frekkaser, for dette ble dette års kjedeligste kommune. Mer liv var det dog i Trondheim som stakk av med tittelen: Årets mest kinky kommune, forstått som den komunen det ble solgt mest fetish-utstyr. 

En film..mange nye interesser

Det er spesielt én film som har tent interessen for å eksperimentere mer i soverommet. Hvis du ikke allerede har gjettet det, er det snakk om Fifty Shades of Grey. Filmen skapte også en del interesse for Sinfuls webshop, noe som også ga oss en masse data omkring nordmenns, så vel som andre lands, sexlyster. Dette ga oss en perfekt mulighet for å lage PR-kampanjen Fifty Shades Darker, som ga et innblikk i hvilke vaner befolkningen hadde fått. Interessen for denne kampanjen var stor, for folk flest elsker jo å få et innblikk i hva naboen gjør i soverommet, ikke sant?

Året som gikk

De fleste av oss har en forkjærlighet for å følge med på hva som er populært, eller hvilke trender som er “in” for tiden. Hos Sinful tar vi hver år en titt tilbage på året som gikk. Her undersøker vi hvilke produkter som har vært populære, og hva som er nordmenns favoritter.

Når vi samler en masse data i løpet av et år, kan vi lage spennende PR. Siden 2016 har Sinful oppsummert nordmenns vaner, hva de foretrekker, basert på året som gikk. Den første “Året som gikk” ble postet i 2016. Her tok vi for oss hvor mange liter glidemiddel som var solgt, hva folk Googlet mest på, hvilken trend som var størst, og mye mer. Et PR-oppslag som dette, kan også inspirere folk til selv å teste ut f.eks. de nye trendene, som f.eks. prostatastimulator til menn, som vi plutselig så en stigning i etterspørselen på.

I 2017 bød også undersøkelsen på en masse spennende nyheter. Kvinnene var veldig glade for minivibratorer, og spesielt Rocks Off 120mm, mens Autoblow 2 var det mestselgende produktet for menn. Også Tenga onani produkter var også populære blant mannfolka. Sexleketøy er generelt noe folk har lyst til å prøve sammen med partneren sin. Og visste du at det er flest menn som kjøper parprodukter? 55% av kvinnene foretrekker nemlig å kjøpe onaniprodukter til seg selv, mens kun 27% av mennene gjør dette. 

Det nyeste er “Året som gikk 2018”, hvor det mest populære produktet  til menn var penisringer. Faktisk ble det solgt så mange, at det ville svare til 1,2 Eiffeltårn om vi stablet dem ovenpå hverandre. Og det er faktisk ganske høyt! 

De 5 kjærlighetsspråk

Noen sier det med gaver, andre sier det med hyggelige ord, og en tredje har en helt annen måte å uttrykke kjærlighet på. Har du egentlig tenkt på hvilken måte du selv uttrykker kjærlighet til partneren din på? Det kan du finne ut av nå. Med Sinfuls test kan du teste ditt kjærlighetsspråk, og finne ut av hvilken av de 5 typene du er. Og du? Husk å be partneren din ta testen også, sånn at du blir klokere på hva han eller hun setter mest pris på at du gjør.

Kalorieberegner

En rask løpetur, eller en økt på treningssenteret er godt for kroppen og for forbrenningen din. Men det er en omgang lakengymnastikk også! Sinful har laget en kalorikalkulator, hvor du kan finne ut hvor mange kalorier du forbrenner under et samleie. Avhengig av om du er på toppen eller ikke, eller hvor lenge akten varer, beregner kalkulatoren ut hvor mye du forbrenner underveis. Kalkulatoren er enkel og overskuelig å bruke, og gir deg innsikt i hvor mye du forbrenner avhengig av hvilken posisjon du dyrker sex i. Kalkulatoren er basert på flere undersøkelser, for å gi det mest presise resultatet. Finn din favorittstilling, hopp i dobbeltsengen, og begynn med treningen og kaloriforbrenningen.

Ved hjelp av data, vil Sinful allid kunne lage nye og spennende PR-innlegg som kan inspirere nordmenn til ny og bedre sex. Hold deg oppdatert her på bloggen, så finner du kanskje noe spennende du har lyst til å undersøke nærmere? PR som dette, er noe folk lar seg inspirere av, kan relatere til, eller bare liker å lese fordi det er spennende. Selv noe så simpelt som kundenavn, kan faktisk forvandels til noe gøy. For som tidligere nevnt, og som Tonny sier: hvis man har data man kan gjøre spennnende, handler det om å bruke det. Fordi da har man nemlig en god historie å fortelle.