Norske kvinner foretrekker 14,1 cm dildo
Nyheter

Nordmenns sexvaner 2015

Hos Sinful har vi analysert vår data og funnet en rekke morsomme fakta om nordmenns sexliv i 2015. Du kan blant annet lese hva som har vært årets trend i Norge, og om de mest etterspurte produktene i 2015.

Her i artikkelen kan du lese alle de fakta vi har funnet om nordmennene i 2015.

Nordmennene kjøper i gjennomsnitt 2.9 sexleketøy per handel

Statistikkene viser at nordmennene i 2015 i gjennomsnitt har kjøpt 2.9 sexleketøy per handel, når de legger inn en ordre hos Sinful.

Ser man på fordelingen mellom menn og kvinner viser statistikkene at menn kjøper mer sexleketøy enn kvinner.

Kvinner kjøper oftest et enkelt stykke sexleketøy, som for eksempel en vibrator og en glidekrem.

Menn trekker opp statistikkene siden de ofte kjøper flere sexleketøy per handel. Ofte kjøper de to ulike sexleketøy, samt to eller tre tuber med glidekrem.

Årets overraskelse

Kikker man nærmere på hvilke produkter som har overrasket i år, så må det være prostatavibratorer til menn som går av med seieren. I løpet av 2015 er det gradvist blitt mer populært for menn å kjøpe en prostatavibrator.

Tidligere ble det solgt færre vibratorer til prostata, men etter at flere av de største produsentene av sexleketøy har begynt å fokusere mer på produktet, har det skjedd en stor endring i etterspørselen.

Populære produkter 2015Populære produkter

Årets stor hit til kvinner i 2015 er et produkt kalt Womanizer. Produktet skaper pulserende trykkbølger mot kvinnens klitoris, hvilket er en helt ny og revolusjonerende teknologi innenfor sexleketøy.

Hos de norske menn er det særlig stor etterspørsel på et produkt med navnet Fleshlight, som er en tro kopi av en kvinnes vagina.

For de norske par er det We-Wibe 4 som har vært på topplisten i 2015. produktet er en parvibrator som gir stimulasjon til både mannen og kvinnen samtidig.

Norske kvinner foretrekker 14,1 cm dildoNorske kvinner foretrekker en dildo på 14.1 cm.

Ser man på lengden av de dildoene som ble solgt i 2015 viser det seg at norske kvinner gjennomsnittlig foretrekker en dildo på 14.1 cm.

Nyheten omkring kvinners foretrukne lengde forventes å være gledelig for mange norske menn. De 14.1 cm. i gjennomsnittslengde passer nemlig godt overens med den faktiske gjennomsnittslengden på norske menns peniser, som i følge en artikkel fra Illustrert Vitenskap er på 14.3 cm.

Med denne innsikt i hva norske kvinner foretrekker er det god grunn til å legge eventuelle mindreverdighetskomplekser på hyllen, siden undersøkelsen viser at kvinnene faktisk foretrekker dildoer med en kortere lengde enn gjennomsnittslengden for norske menn. «Vi har sett på gjennomsnittslengden på de dildoene norske kvinner kjøper, og vi kan se at kvinnene faktisk foretrekker dildoene mindre enn mannens gjennomsnittslengde. Dette tyder på at norske kvinner generelt er vel tilfredse med mennenes størrelse, som jo er en god nyhet.» smiler Mathilde Mackowski fra Sinful.no.

Norges mest sexy navn 2015Årets mest sexy navn ble William og Monica.

I 2015 lagde Sinful også en lignende undersøkelse av 50.000 av deres siste ordre fra sexshoppen vår. Her undersøkte de hvilke navn som i gjennomsnitt bruker flest penger på sexleketøy, og de kunne avsløre at personer med navnene William og Monica i gjennomsnitt bruker flest penger på sexleketøy, og stikker derfor av med tittelen som Norges mest sexy navn i 2015. Også navn som Olav, Jørgen, Ingrid og Hedda ligger helt i toppen på listen over de navn som kjøper sexleketøy for de største summene.

Nordmennene kjøper mest sexleketøy mellom kl 23-24Nordmenn kjøper mest sexleketøy mellom kl. 23 – 24

Tallene viser at nordmenn foretrekker å kjøpe deres sexleketøy sent på kvelden, når barna er i seng og de ikke vil bli forstyrret. Særlig mellom klokken 23 til 24 er det ekstra stor aktivitet i webshoppen.

«I Norge opplever vi at folk foretrekker å kjøpe deres sexleketøy sent på døgnet. Sammenligner man eksempelvis med Sverige, kjøper nordmennene generelt senere på kvelden. I Sverige opplever vi at mange gjør sine innkjøp i lunsjpausen på jobb. Det er ikke tilfellet i Norge, her foretrekker vi å handle inn når man er sikker på å ikke bli forstyrret» sier Mathilde Mackowski.

Bondage er årets trendInteressen for bondage stiger

En av årets trender i 2015 har vært bondage, hvor særlig håndjern og pisker har blitt mer og mer populært hos nordmennene. Generelt er salget av bondageutstyr steget i hele Skandinavia, og i Norge er salget fordoblet i løpet av 2015.
Grunnen til den stigende etterspørselen skyldes nok fremdeles 50 Shades of Grey-filmen, som har inspirert mange til å svinge pisken hjemme i soveværelsene.

«Vi har i 2015 sett en stor stigning i salget av bondageleketøy. I våre salgsstatistikker kan vi se at salget steg særlig etter at 50 Shades og Grey-filmen hadde premiere på kino. Vi tror mange par har fått lyst til å eksperimentere litt med mild bondage i soveværelset etter å ha sett filmen» uttaler Mathilde Mackowski.